Πώς μπορείς να προλάβεις την οστεοπόρωση;

Η οστεοπόρωση είναι η σταδιακή λέπτυνση των οστών ή μείωση της οστικής πυκνότητας που μπορεί πιθανότατα να οδηγήσει σε κατάγματα. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να έχουν μειωμένη οστική πυκνότητα σε σχέση με τους άνδρες, σε συνδυασμό με την απώλεια οιστρογόνων μπορούν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τον κίνδυνο για οστεοπόρωση. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να προλάβεις την οστεοπόρωση όσο νωρίτερα λάβεις σοβαρά υπόψιν την υγεία των οστών σου και είσαι μικρότερος από τα 50 έτη. Η διατροφή σου μπορεί να σου δώσει υγιή οστά, αρκεί να: Προσλάβεις επαρκή ποσότητα ασβεστίου: Οι συστάσεις λένε 1000 mg αν είσαι γυναίκα μικρότερη των 50 χρόνων ή 1200 mg αν είσαι γυναίκα μεγαλύτερη από 51 έτη. Μια ισορροπημένη διατροφή είναι αρκετή για να προσλάβεις το ασβέστιο που χρειάζεσαι, χωρίς να χρειάζεσαι τη λήψη κάποιου συμπληρώματος. Μην ξεχάσεις την βιταμίνη του ήλιου: Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για να μπορέσεις να απορροφήσεις το ασβέστιο και να δυναμώσουν τα οστά σου. Όταν εκτίθεσαι στον ήλιο, τότε ο οργανισμός του αναλαμβάνει την πρόσληψη της βιταμίνης μιας και είναι ένας από τους πιο βασικούς – αν όχι ο βασικότερος τρόπος πρόσληψης. Βέβαια, ο σύγχρονος τρόπος ζωής μπορεί να κάνει πιο δύσκολη την έκθεση στον ήλιο για αυτό δεν παραλείπουμε να εντάσσουμε στη διατροφή μας τρόφιμα – πηγές της βιταμίνης – όπως είναι: τα μανιτάρια, ο κρόκος του αυγού και τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα. Η πρωτεΐνη είναι εξίσου σημαντική: Η πρωτεΐνη είναι το απαραίτητο δομικό συστατικό κάθε κυττάρου του οργανισμού μας. Οι συστάσεις υποδεικνύουν 0,8 γρ. – 1 γρ. /kg σωματικού βάρους. Συνεπώς, μια διατροφή πλούσια τόσο σε τρόφιμα πηγές φυτικής προέλευσης πρωτεΐνης όσο και σε τρόφιμα άπαχης ζωικής προέλευσης πρωτεΐνης είναι σύμμαχος για να αυξήσεις την οστική σου πυκνότητα. Άλλες σημαντικές συνήθειες: Άσκηση Η άσκηση ενεργοποιεί τον οργανισμό σου να χτίσει υγιή οστά. Βάση πρέπει να δώσεις σε μορφές άσκησης που περιέχουν: τη μεταφορά του βάρους του σώματος όπως: είναι το τρέξιμο, το περπάτημα, ο χορός και το τένις. Ασκήσεις αντιστάσεων, όπως: με λάστιχα ή αλτήρες. Διακοπή καπνίσματος Περιορισμός κατανάλωσης αλκοόλ και καφεΐνης Διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους

Πώς μπορείς να προλάβεις την οστεοπόρωση;