5 βήματα υγείας για όλους

Θες να αλλάξεις τρόπο ζωής και να χτίσεις νέες συνήθειες; Είτε είσαι νέος, είτε μεγαλώνεις σιγά σιγά θα δεις ότι μπορείς να υιοθετήσεις αλλαγές που θα τις κρατήσεις. Τα βασικότερα βήματα περιληπτικά είναι τα εξής: Να είσαι σωματικά δραστήριος > Η άσκηση δρα ευεργετικά στην μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακές ασθένειες, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση και μερικούς τύπους καρκίνου. Πέρα από αυτά, φαίνεται ότι η άσκηση είναι ένα από τα μέσα που έχεις για να είσαι υγιής όσο μεγαλώνεις, τόσο σε πνευματικό όσο και πνευματικό επίπεδο. Στόχευσε σε τουλάχιστον 30 λεπτά τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Βελτίωσε τη διατροφή σου > Στόχος είναι να διατηρήσεις ένα υγιές σωματικό βάρος, είτε αυτό αρχικά σημαίνει ότι πρέπει να χάσεις κάποια περιττά κιλά ή να αυξήσεις το βάρος στην περίπτωση που είσαι λιποβαρής. Σχετικά με το διατροφικό πρότυπο, η Μεσογειακή διατροφή έχει φανεί εξαιρετική επιλογή τόσο για την πρόληψη της άνοιας όσο και για τη μείωση άλλων κινδύνων υγείας. Βασικά χαρακτηριστικά της είναι: η αυξημένη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής αλέσεως, ελαιόλαδου, ψαριών και χαμηλή πρόσληψη σε κρέας, ζάχαρη και επεξεργασμένα τρόφιμα. Όλα αυτά θα βοηθήσουν στην σωστή λειτουργία του οργανισμού σου. Ρύθμισε τον ύπνο σου > Η έλλειψη ύπνου έχει αντίκτυπο στην συναισθηματική σου κατάσταση, στις γνωσιακές σου δεξιότητες και στην ορμονική ισορροπία. Ένα πολύ συχνό φαινόμενο που παρατηρείται είναι πως με το πέρασμα των χρόνων γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αποκοιμηθείς. Πολύ βοηθητικές τακτικές μπορεί να είναι: η δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος, να αφιερώσεις χρόνο στον εαυτό σου για να κοιμηθείς και να δοκιμάσεις τεχνικές χαλάρωσης (αναπνοές). Σταμάτησε το κάπνισμα > Ακόμα και να διατηρήσεις τον ίδιο τρόπο ζωής, με τη διακοπή του καπνίσματος θα μειώσεις εξ ορισμού τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές ασθένειες. Η άσκηση και οι δραστηριότητες θα σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις τις λιγούρες που μπορεί να προκύψουν από την διακοπή του καπνίσματος. Έχε το μυαλό σου σε δράση > Προσπάθησε να βρίσκεις νέες δραστηριότητες για να κρατάς σε εγρήγορση το μυαλό σου. Τέτοιες μπορεί να είναι: η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας ή να μάθεις νέες διαδρομές για να πηγαίνεις στη δουλειά σου.

5 βήματα υγείας για όλους